Informacje na temat obecnego instrumentu po przebudowie z 1972 roku:

·         Instrument posiada 47 głosów

·         Organy posiadają elektro-pneumatyczną trakturę gry i registrów (impuls od kontuaru do szafy organowej idzie elektrycznie, dopiero przy wiatrownicach pojawiają się pneumatyczne części traktury)

·         Zakres manuału C- , pedału C-f1

·         Szafa organowa jest niejednolita, gdyż posiada sekcję pozytywu

·         Kontuar jest usytuowany bokiem do ołtarza

·         Żaluzja jest sterowana pneumatycznie

·         Prospekt organów znajdujący się przed sekcją pozytywu składa się wyłącznie z atrap piszczałek, piszczałki widoczne w głębi to Pryncypał 16’ (II manuał)

·         Szafa organowa jest wysunięta do przodu w porównaniu z instrumentem sprzed wojny (szczegóły dotyczące przesunięcia szafy organowej można znaleźć w dziale ‘Kalendarium organów’)

·         Więcej informacji na temat obecnego stanu instrumentu można znaleźć w dziale ‘Naprawy organów’

Obecna dyspozycja organów (pisownia oryginalna):

 

Manuał I
pozytyw

Kwintadena 8'
Gedekt 8'
Pryncypał 4'
Róg nocny 4'
Sesquialtera 2x
Piccolo 2'
Super Oktawa 1'
Szarf 4x

Bärpfeife 16'

(w rzeczywistości 8’)
Rankett 8'

(w rzeczywistości 16’)

III/I

Manuał II
główny

Pryncypał 16'
Pryncypał 8'
Gemshorn 8'
Hohlflet 8'
Rurflet 8'
Oktawa 4'
Bachflet 4'
Oktawa 2'
Kwinta 1 1/3'
Kornett 3-4x
Mikstura 5x

Trompet 8'

I/II
III/II

Manuał III
żaluzjowy

Bourdon 16'
Pryncypał 8'
Soloflet 8'
Salicet 8'
Vox coelestis 8'
Praestant 4'
Fernflet 4'
Nasard 2 2/3'
Flautino 2'
Septada 2x
Cymbel 3x
Mixtura 4x

Obój 8'

Pedał

Untersatz 32'
Pryncypałbas 16'
Violonbas 16'
Subbas 16'
Kwintbas 10 2/3'
Oktawbas 8'
Fletbas 8'
Cello 8'
Chorałbas 4'
Kornetbas 4x

Pouzon 16'
Trompet 8'

I/P
II/P
III/P
III/P super

Urządzenia dodatkowe

Tremolo I, Tremolo III
Żaluzja III (0-5), Crescendo (1-10)
4 wolne kombinacje, stałe: PL, TG
Automat pedału, blokada języków, RG

 

Źródło dyspozycji: http://www.organy.art.pl/instrumenty.php?instr_id=340

Opis instrumentu na podstawie własnych oględzin